SKAL VI LEGE?

Nyt butikskoncept har fået legen og den gode kundeoplevelse tilbage i BR-butikkerne.

Siden Salling Group overtog det kendte, gamle og elskede BR, er der blevet knoklet på fremtidens butikskoncept og på, hvordan legen kunne komme tilbage i BR-butikkerne, så de er fremtidens legetøjsbutikker.

Som det er tilfældet med næsten alle varer i dag, er det også blevet nemt at finde og købe legetøj i netbutikkerne. Salling Group er selvfølgelig bevidste herom og på de udfordringer, der dermed er i at få børn og deres voksne ind i de fysiske legetøjsbutikker. Det kræver noget ganske særligt at skabe den spændende atmosfære en fysisk legetøjsbutik kan have, som en netbaseret butik ikke kan hamle op med. Der skal skabes glæde og en god samlet oplevelse for hele familien.


Et legeunivers fuld af drømme

Salling Group ved, hvordan man sælger legetøj i dagligvarebutikker. Men BR-butikkerne er noget andet. Man kommer ikke tilfældigt forbi hylderne med legetøj, mens man fylder indkøbsvognen med middagsmad, køkkenrulle og fredagsslik. Man skal tage et aktivt valg om at gå ind i butikkerne.

Det kæmpe potentiale, der ligger i de fysiske legetøjsbutikker, ønskede Salling Group at udnytte – og bl.a. med hjælp fra BrandFactory har de skabt de optimale rammer for et legeunivers fuld af drømme, leg, spænding og oplevelser. For både børn og deres voksne.

Salling Group kom til BrandFactory for at få en samarbejdspartner med stor erfaring inden for konceptudvikling samt en tovholder, der kunne hjælpe med at strømline processen fra design og udvikling til test, produktion og montering.

Nye idéer på erfaringsbaseret grundlag

Med et erfaringsmæssigt overblik og tidligere daglig gang i de gamle TOP-TOY-butikker havde BrandFactory stor viden og know-how, og i et tæt samarbejde med Salling Groups projektleder blev en videreudvikling af grundlæggende idéer sat i søen, så de kunne fungere i praksis og implementeres i de fysiske rammer.

Der er blevet trukket på mange forskellige kompetencer i alt fra facadedekorationer og butiksinventar over digitale skærme og shop-i-shop-løsninger til foliedekorationer og udsmykning. Fra koncept til virkelighed.

Legen i centrum

Det nye butikskoncept blev udviklet med legen i centrum, hvor en legeplads danner udgangspunkt for en verden af legetøj og oplevelser. Den ene shop-i-shop-løsning efter den anden skaber et univers i børnehøjde, hvor en ny oplevelse venter, hver gang man runder et hjørne.

På trods af størrelsen på butikkerne, er det overskueligt at finde rundt ved hjælp af den synlige og intuitive wayfinding – og støder du ikke på en medarbejder rundt om i butikken, så møder du dem helt sikkert på din vej ud gennem det nye og imødekommende kasseområde

Fra barnedrøm til virkelighed

Siden Salling Group overtog BR-brandet, har ambitionen været, at gøre det til en oplevelse at besøge en legetøjsbutik, hvor man bliver inspireret og hvor legen bringes helt frem i første linje. Butikkerne er ikke ens – hver butik har et tema – så lægger man som familien vejen fordi en ny BR, er der altid en oplevelse i vente.

BR-butikken i Rødovre var det første varehus, som blev forvandlet efter det nye koncept, hvor både børn og deres voksne kan lege, røre, sanse og opleve sig gennem legeuniverset. Siden har vi leveret bl.a. facadeskilte, portaler og unikke folie- og shop-in-shop-løsninger til BR i Tilst, Kolding og Odense –og to nye er på vej i Gentofte og Hundige. Ta'et kig ind i BR i Tilst (se videoen herunder).

SKAL VI OGSÅ HJÆLPE DIG?

En succesfuld strategi kræver indsigt – den har vi, og vi kan også hjælpe dig.
Kontakt Tina for en dialog.


Tina Harboe Andersen
Customer Relations Manager
+45 5060 7600
tha@brandfactory.dk