Legen kom tilbage på rekordtid

Butikker fyldt med oplevelser og drømme

Da legetøjskæden BR sidste år – lige op til julehandlen – måtte dreje nøglen om, gik der en bølge af chok gennem store dele af den danske befolkning. Ikke mindst hos børnene.

Det satte samtidig en dialog i gang om berettigelsen af de fysiske butikker kontra de rene internetbaserede.

De fysiske butikker har en berettigelse. De skal give os oplevelser. Oplevelser som man ikke kan skabe på internettet, men kun under fysiske rammer, hvor vi kan se, høre, dufte og føle tingene. Det gælder i høj grad for legetøjsbutikker. For hvem husker ikke at have været i en legetøjsbutik med sine forældre....et helt univers i børnehøjde fyldt med legetøj, drømme og ønsker?

VELKOMMEN INDENFOR

Det var derfor også en lettelse for mange, da Salling Group købte BR-brandet og en del af lejemålene, for igen at føre brandet videre og igen at møde børnene i den fysiske verden. I øjenhøjde og fortsat at være med til at skabe minder om turen til legetøjsbutikken.

VIDEN OG EKSPERTISE BLEV BRAGT I SPIL

Salling Group overtog BR-brandet og 26 lokationer fra det tidligere TOP-TOY. De 26 lokationer skulle alle transformeres fra enten det "gamle" BR-koncept eller fra Toys'R'Us-universet på rekordtid.

Som fast totalleverandør til TOP-TOY-kæden gennem 15 år, stod BrandFactory klar med viden og ekspertise om lejemålene, så en rebranding og udrulning af det nye koncept kunne stå klar indenfor den stramme tidsplan på mest effektiv vis.

EFFEKTIV PROCES FRA START TIL SLUT

Vi ligger inde med mange spidskompetencer. Kædeudrulninger er én af dem. 19 tidligere Toys´R´Us-huse og 7 gamle BR-butikker blev derfor på rekordtid rebrandet til det nye BR-koncept. Samtlige butikker blev opmålt, der blev designet facadeudkast, og dekorationer og skilte blev produceret og monteret – alt sammen på under syv uger.

Også indvendig hjalp vi med at udføre dekorationer og opdatere inventar, så butikkerne igen kunne slå dørene op og invitere børn og voksne ind i det opdaterede, men velkendte, BR-univers.

SKAL VI OGSÅ HJÆLPE DIG?

En succesfuld strategi kræver indsigt – den har vi, og vi kan også hjælpe dig.
Kontakt Tina for en dialog.


Tina Harboe Andersen
Customer Relations Manager
+45 5060 7600
tha@brandfactory.dk