Lancôme pop-up-stand inviterer besøgende til det luksuriøse Paris

Fransk elegance med Lancôme pop-up-stand

Drømmer du også om det luksuriøse Paris og den franske feel med afdæmpet elegance og duften af blomstrende storby? De helt rigtige produkter skal kunne løfte din selvtillid og give dig en helt særlig følelse. Denne følelse skulle Lancômes nyeste pop-up-stand med gaveæsker og deres duft La vie est belle kunne udstråle.


At male fantasifuldt inden for stregerne

Mens nogle kunder kommer med et blankt stykke papir, er Lancôme en af dem, der kommer med et meget klart og detaljeret visuelt koncept. De er, naturligvis, et meget æstetisk brand, og derfor har de også nogle helt tydelige æstetiske guidelines.

Det var vores fineste opgave at omsætte deres visioner til virkelighed og puste liv til deres brand. Med udgangspunkt i Lancômes brandguidelines skulle vi tilpasse materialer og udtryk med rammerne i butikken. Vi skulle tegne inden for stregerne, men på den mest kreative måde muligt. Og mindst lige så vigtigt, skulle være en klar sammenhæng i den visuelle kommunikation med eksempelvis deres kampagne i Matas, men også hele verden over.

Samtidig skulle følelsen have en vigtig plads i setuppet. Pop-up-standen skulle udstråle luksus og give en følelse af at træde ind i et andet univers. For at realisere visionerne om den særlige følelse krævede en hel del planlægning og et vognlæs stjernestøv.

”I et tæt og nærmest symbiotisk samarbejde har vi fået skabt en pop-up-stand, der præsenterede vores Lancôme-parfumer og -gaveæsker på en æstetisk smuk måde. En pop-up stand, der udstrålede luksus og gav besøgende en følelse af at træde ind i et andet univers.

Damgaard-Jensen | BrandFactory formår at puste liv til brandet og omdanne vores visioner med deres 360 graders ekspertviden. Både når det gælder elektricitet, tilladelser, materialevalg og miljøaftryk. Det betyder meget for os, at der bliver tænkt på det aftryk, vi efterlader, og de kan tilbyde de helt rigtige genanvendelige materialer til formålet. Det sikrer, at vores konkrete visuelle og bæredygtige drømme bliver til virkelighed.”

Julija Malickina, Retail Brand Manager,
Lancôme

Livet er smukt – og skal udtrykkes med magi og omtanke for miljøet

Follow the shooting stars! Det var temaet for Lancômes stand, der skulle understøtte Lancôme Jul med parfume og julegaveæsker.  Standen skulle udstråle parisisk stemning – glitrende, magisk og imponerende.

Derfor blev hovedattraktionen en gigantisk baldakin med eiffeltårnsben og et stort Eiffeltårn, hvor du kunne følge stjernen og fordybe dig i Paris-oplevelsen. Scan QR-koden på reposen foran Paris’ stjernehimmel med din smartphone, og træd ind i Lancômes univers. Med QR-koden og augmented reality kunne Lancôme føre magi ind i kundens virkelige verden.

For at skabe den fulde oplevelse blev der monteret to 86-tommers vertikale skærme, der udfyldte hele bagvæggen samt intet mindre end 120 lbm glitter-folie. Et voilà! – Lancômes ønsker blev med ét omdannet til virkelighed.

Magien skulle dog ikke kun komme til udtryk gennem glimmer, elegance og oplevelser. Det skulle også ske med god samvittighed og med tanke på miljøet. Et af Lancômes vigtigste leverandør-kriterier er netop deres miljøaftryk.

Eventet skulle kunne bruges flere gange – første gang på avenuen i Magasin og nogle uger senere på Fisketorvet. Derfor var der et ønske om lette og genanvendelige materialer. Her kunne vi trække på vores faglige ekspertise og producere flere af elementerne i det miljøvenlige materiale Re-board® og andre øko-venlige materialer.

Ensartet kommunikation verden over

Der var flere elementer, der fik pop-up-standen til at gå op i en højere enhed. Det vigtigste var, at vi kunne omsætte Lancômes tanker og møde forventningerne 100 procent. Det kunne lade sig gøre med en kombination af kreativ fantasi og 360 graders ekspertise i alt fra tilladelser, materialevalg og 3D-tegninger. Især 3D-tegningerne var vigtige, da Lancôme er et visuelt brand, der gerne vil kunne se den konkrete løsning for sig.

Samarbejdet blev kernen i projektet. Vi har tidligere samarbejdet med Lancôme og vist, hvordan vi kunne tage deres ideer og omdanne dem til virkelighed ved hjælp af grundig sparring og lytning.

Resultatet blev en image-forfremmelse med et udtryk, der ramte hovedet på sømmet. En kombination af strikse deadlines, konkrete visioner og miljøvenlige krav, der endte ud i en elegant samhørighed, hvor standen og dens udtryk blev matchet med Lancômes øvrige kommunikation og brand verden over.

SKAL VI OGSÅ HJÆLPE DIG?

Vil du vække dine produkter til live? og skal din kampagne skille sig ud?
Så kontakt Morten.


Morten Larsen
Head of Development 
+45 4044 6284
mol@brandfactory.dk