Gennemtænkt domiciludsmykning hos nps.today

Kontorindretning afspejler og tydeliggør brandidentiten

Du er trådt ind i lokalerne til dit næste kundemøde, men er i tvivl om, om du er gået rigtigt. Væggene er bare, og der er ingen indikationer på, at du er det rigtige sted. Du går ud ad døren igen og kigger på virksomhedens logo – jo, den er god nok.

Du må ikke undervurdere signalværdien af din domiciludsmykning. De visuelle detaljer er afgørende for dine kunder og samarbejdspartneres samlede indtryk af dit brand. Et pragteksempel på dette er kontorindretningen hos nps.today.

Med et hold af software-og kunderelationseksperter er nps.today specialister i at synliggøre kundefeedback gennem velfungerende IT-systemer. De er godt på vej mod deres mål om at blive den førende europæiske løsning til måling af kundeoplevelser. Netop gode kundeoplevelser og behagelig atmosfære er vigtige elementer i nps.todays DNA. Elementer, som de gerne ville understøtte med visuelle detaljer i deres kontor- og mødelokaler.

Nps.today var derfor på jagt efter en samarbejdspartner, der kunne skabe kontorområder, hvor medarbejderne kunne føle sig hjemme, og hvor deres brandidentitet blev en naturlig del af omgivelserne.

»Vi havde netop fået ny visuel identitet, da vi skulle flytte i nye lokaler. Som ung softwarevirksomhed, er vores identitet overfor både medarbejdere og eksterne relationer meget vigtigt, og vi ønskede derfor at gøre noget ekstra for at signalere vores DNA. Af Damgaard-Jensen | BrandFactorys fik vi kyndig sparring på muligheder, grafisk forslag mv. og valgte at takke ja. Levering og montage gik supergodt, og vi er vilde med resultatet«.

Peter Tranberg Møller
Chief Commercial Officer, nps.today

Mismatch mellem lokaler og identitet

Det kan være svært at føle sig hjemme i lokaler, der er overtaget fra en anden virksomhed, og hvor den eksisterende branding er lavet til nogle andre. Det var den situation, som nps.today stod i, da vi kom ind i billedet. Der var et tydeligt mismatch mellem lokaler og deres identitet. De havde brug for nogle omgivelser, hvor de kunne føle sig mere hjemme og skabe sammenhold med brandidentiteten som holdepunkt.

Derfor var det vigtigt for nps.today, at domiciludsmykningen ikke bare var det halvkedelige bagvægsbillede af København, som vi ofte ser i store domiciler, placeret i hovedstaden. I stedet ønskede de velovervejede designelementer, der taler direkte ind til kernen af deres brand.  Essensen af nps.todays værdier og service skulle tydeliggøres i indretningen således, at fremtidig besøgende kunder, der sandsynligvis allerede kender virksomhedens website og brand, hurtigt kan genkende, hvilket firma de er landet hos.

Hovedformålet var derfor at binde førstehåndsindtrykket på websitet sammen med mødet med kontoret og menneskene bag.

Brandidentiteten som rød tråd på kontoret

Alle rum skulle have lige meget kærlighed. Derfor kom vi med bud på indretningselementer til alle lokaler – naturligvis med afsæt i nps.todays brand. Tanken var, at uanset hvilket rum du befandt dig i, skulle du kunne genkende brandet – enten i form af farver, tekst eller logoelementer.

Løsningen blev et mix af kreative foliedekorationer, plader med tekst, logodekorationer, lyskasser med logo og smartframes – en slangende rød tråd af brandidentitet, der snoede sig gennem kontorindretningen i alle rum.

Netop smartframes var en oplagt måde at få brandidentiteten ind i mødelokalerne. De blev illustreret med sjove og personlige forklaringsfigurer, der allerede var en fast del af nps.todays brand på websitet. Brandidentiteten fik også liv gennem specialdesignede lamper, en lyskasse med logo, som er placeret i flere rum. 

Kontorindretning, der tydeligt kommunikerer nps.todays DNA

I dag er der en god symbiose mellem den visuelle domiciludsmykning og virksomhedens identitet og DNA. Det giver nps.today og deres medarbejdere en følelse af tilhørsforhold. Det er vigtigt for medarbejderne at være stolte over deres arbejdsplads, og dagligt kunne mærke den identitet og DNA, som virksomheden har – en følelse, der bliver forstærket i de nye omgivelser, der i den grad er med til at udtrykke nps.todays kerneværdier.

Nu kan nps.today med glæde åbne døren for kunder og samarbejdspartnere og vise dem rundt i alle dele af deres kontorer – og ikke kun mødelokalet. Der er ingen tvivl om, at nps.todays værdier omkring den gode kundeoplevelse bliver afspejlet i kontorindretningen.

SKAL VI OGSÅ HJÆLPE DIG?

Arbejdsmiljø og udsmykning er en god investering. Lad os hjælpe med at skabe de optimale rammer.
Kontakt Janne for sparring.



Janne Fredslund
Customer Relations Manager
+45 2019 4549
jf@brandfactory.dk