Designmæssigt løft af Premier Is' ishuse

Når sommerdrømme starter ved juletid

Hvad gør du, hvis du har en række butikker, hvor ikke én ligner den anden, mem det alligevel skal være klart, at alle en del samme overordnede koncept? Oven i købet er der så en lang række af både ønsker og krav fra både butiksejere og udlejere. Premier Is stod i netop den tilsyneladende kattepine; ishuse fra Skagen til Dyrehavsbakken trængte til et designmæssigt løft, så udtrykket i højere grad kunne komme på omgangshøjde med Premier Is' overordnede image – og så skulle der ensrettes lidt, så »afsenderen« i højere grad blev synlig. 


Tænk 30 grader og vaffelis – i december!

Premier Is kontakter BrandFactory allerede i december for at få hjælp til processen med at få ishusene til at udstråle sommer og sol, familie og hygge. Og så gælder det ellers om at pakke alle bekymringer om løbende næser, forfrysninger i tæerne og våde vanter væk for en stund, så vaffelis, softice og solbrune ben kan komme frem helt forrest i hukommelsen. Til trods for slud og minusgrader udendørs. Udviklingen af et holdbart butiks- og designkoncept går i gang, og der skal mange designmæssige mellemregninger til. For hvad gælder den ene butik, gælder med nok ikke den næste. I første omgang drejer det sig om 5-6 ishuse fordelt over hele danmarkskortet; fra Skagen til Billund og Dyrehavsbakken til Rungsted Havn. Og alt derimellem. Senere vil flere komme til.

Design, know-how og rådgivning i én vaffel

Med bred viden om designmæssige udfordringer, man står overfor i sådan en opgave – og ikke mindst om, hvad der rent fysisk kan lade sig gøre – er BrandFactory et oplagt godt kort at have på hånden for Premier Is. Al viden fra A-Z i en sådan proces er samlet under ét tag, hvor vi med lige dele nytænkning, know-how, rådgivning og erfaring kan levere et resultat ikke mange andre vil kunne matche. 

Blå er ikke bare blå

Premier Is lagde trygt deres design- og konceptmanual i hænderne på BrandFactory, hvorefter designholdet systematisk går i gang med først at skille den ad, for at forstå dén og tankerne bag til fulde – for derefter at »rekonstruere« den igen med særlig fokus på netop de områder, som er relevante for denne opgave. For blå er ikke bare blå. I en intens proces blev alt fra farvekoder og skrifttyper til billedstil og udtryk vendt og drejet, hvorefter de første skitser begyndte at tage form. Der bliver skabt løsninger, som er skræddersyede til de enkelte lokationer, men som samtidig kan videreføres til andre, hvis der er behov og ønske om det. Skræddersyet fleksibilitet.

Tæt dialog og godt samarbejde

Premier Is præsenteres løbende for tanker og idéer fra designholdet. Forventninger og ønsker afstemmes. Et tæt samarbejde mellem designere og projekt- og produktionsfolk hos BrandFactory på den ene side og marketingfolk og grafikere hos Premier Is – og ikke mindst med konstante følere ude hos udvalgte ishus-ejere – leder projektet sikkert mod det endelige mål.

Fra koncept til virkelighed

Sommeren er nu over os og de første ishuse står klar. Det nye designkoncept er blevet til virkelighed, og de første transformerede ishuse er allerede åbnet for sæsonen. Der er blevet udviklet store isbjørnepote-spor, som leder kunderne til butikkerne, skilte og facader har fået nyt liv og alt står nu knivskarpt og klar til at tage i mod ishungrende kunder. Flere ishuse vil løbende få tilsvarende designløft – vi glæder os til at komme i gang. Men man gør klogt i ikke at gå i vejen for det ishungrende folk over sommeren, så vi må væbne vores montører med tålmodighed til efter is-sæsonen, hvor der igen er plads omkring ishusene.

SKAL VI OGSÅ HJÆLPE DIG?

Har du brug for visuel-, design- eller konceptmæssig førstehjælp? Vi har erfaringen til, at vække dit brand til live.
Kontakt Janne.


Janne Fredslund
Nordic Customer Relations Manager
+45 2019 4549
jf@brandfactory.dk