Digitalt oplevelseshus til Zoologisk Have

et slaraffenland for både små og store pilfingre

Det er ikke ofte, at man får lov at pille ved ting i en udstilling. Eller et laboratorie for den sags skyld. Men sådan er det ikke i det nye ZOOLAB, hvor arkitekten Claus Pryds har skabt rammerne om et »laboratorie«, hvor både små og store pilfingre kan boltre sig i interaktiv læring.

ZOOLAB stod klar – efter en mindre corona-forsinkelse – til indvielse i begyndelsen af juli i år. Og BrandFactory har selvfølgelig haft en finger med i spillet bag linjerne.

En hvæsende kakerlak

Københavns Zoo kom til os med et ønske om sammen at skabe et interaktivt læringshus, med mulighed for fleksibiliteten til løbende at kunne skifte tema, så der er noget nyt for de besøgende fra gang til gang. Med bl.a. digitale skærmløsninger, så det digitale og fleksible oplevelseshus dagens lys, hvor familien kan samles omkring læring via leg og oplevelse. Første tema blev den hvæsende kakerlak – så er stilen lagt!

Fra streg til leg

Med sans for detaljen og udgangspunkt i dyrenes verden, har vi tegnet og udviklet skærmindhold i børnehøjde. Alt fra illustrationer af små insekter over stop-motion-film til en videovelkomst af Bengt Holst, Københavns Zoo’s videnskabelige direktør, i fuld figur har vi skabt i et tæt og stærkt samarbejde mellem vores grafikere og specialister inden for Digital Signage og Københavns Zoo. 

Endnu et tæt samarbejde

Som det før har været tilfældet i samarbejdet mellem BrandFactory og Københavns Zoo, blev vi inddraget i projektet omkring ZOOLAB allerede inden opførelsen af selve huset gik i gang. Det giver os mulighed for i endnu højere grad at drage nytte af vores erfaring og knowhow meget tidligt i processen, så der kommer optimalt udbytte af sparringen med Københavns Zoo.

Undervejs har ydermere fungeret som projektmæssig tovholder og implementeret ikke bare egne løsninger, men i samarbejde med håndværkere og entreprenører sikret, at forløbet fulgte planen frem mod åbningen.

SKAL VI OGSÅ HJÆLPE DIG?

Et billede siger mere end 1.000 ord – i videokommunikation kan du drage nytte af både billeder og ord.
Du er allerede godt på vej, hvis du kontakter Maria.

Maria Lind Nordby
Key Account Manager
+45 3048 2040
mln@brandfactory.dk